Nuffnang

Pengikut

Isnin, 16 Mac 2009

KEM PLKN SINARAN SUIRIA, SUNGKAI PERAK

Hari-hari berulang alik dari rumah ke sungkai aku tak perasan ada satu kawasan baru sedang dibangunkan berhampiran hendra lama. Cuma bangunannya nampak dari jauh. Aku tertanya-tanya bangunan apa tu. macam sekolah pun ada. mungkin sekolah tamil batu 3 yang selalu banjir tu dipindahkan ke situ. tapi tak logik terlampau besar kawasan dan banyak bangunannya.
Pandangan tempat ni lebih jelas kalu kita melalui lebuhraya utara selatar arah ipoh. Bila singboardnya naik baru aku tau rupa-rupanya kem PLKN. Mungkin oleh kerana kedudukannya yang sedikit tinggi dan terdedah kepada cahaya matahari yang banyak maka dinamakan lah kem sinaran suria.
Cerita yang aku dengar kem ini milik MIC dan akan memulakan intake pertama tahun ini. Segala-galanya dah get ready. Pembinaannya cepat da lancar. Agaknya projek kerajaan sekarang semua dah laju tak de yang tertangguh-tangguh lagi. ada satu lagi projek yang bakal dibangunkan di sungkai dengar cerita instiut latihan. Lokasinya depan smk sg. kruit berhampiran kuil india. Makin meriah le sungkai.
Cuti-cuti ni singgah le ke Sg. Klah Hot Spring. Nanti aku terbitkan semula tulisan lama aku tentang hot spring. Lepas berendam dalam kolam air panas sedap betui rase badan. Apa ke henya kak bab.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...